الجمعة، 10 يوليو 2009

أنا ولا عارف أنا مالي ولا أيه اللي جرالي بحباااااااااااااااااااااااااااك يا حبيبي بحباااااااااااااااااااااااااااااك و هتجنن عليك"
نظرت لهما كانا يرقصان فوق سريري .. يائسة حاولت التركيز في القراءة لكنهما تابعا : حبيبي دي ليا انا بتقولها و عارف معانيها يبقى انت عاوزني ..."
صرخت بهما و أخذت الشبشب ( معذرة للعامية ) و جريت وراءهما في الشقة : يلا يا بنت ال ... انتي و هيا "
صحكت الأولى : مالك يا بيبي بس ايه اللي معكنن القمر "
-اللي معكنني عيلتين زيكم "
اسندت الاولى كوعها فوق كتف الأخرى قائلة : مالها البت دي معكننة كدة على طول .. و بتقول بنت ال .. و ماسكة كتاب و عاملة فيها واحدة بتفهم "
نظرت لها بقرف و قلت : ماشي يا أم جهل .. ماهو لو اللي زيك بيجي بالاحترام اعامله باحترام "
رجعت إلى حجرتي و كلماتهما تطن في أذني
- دي مالها الست "
- ولا حاجة فكك منها دي كدة على طول خنقة "
أغلقت الباب بعنف و تصاعد غضبي .. ثم فجأة وجدت نفسي أقول و أنا أقلد حركاتهم المائعة : حبيبي دي ليا بتقولها .. اكيد مش لبنت الجيران يعني ..."
تمت

ليست هناك تعليقات: